Własna strona firmowa może być świetną reklamą. Ale gdy jest ona źle przygotowana, może być anty reklamą. Zdarza się to naprawdę wielu przedsiębiorcom, gdzie już nie wspominam o stronach prywatnych. Dlatego dziś zajmiemy się bardzo ważnym zagadnieniem, bo strona firmowa to narzędzie które podnosi sprzedaż Twoich usług lub produktów offline.

Jak ma wyglądać strona firmowa ?

Na to pytanie można chyba odpowiedzieć jednym słowem, przejrzyście. Nie oznacza to że strona firmowa ma być pusta i w niej tylko kim jesteśmy i kontakt, ale na niej nie powinno być zbyt dużo informacji które w natłoku treści może spowodować.

CO do grafiki, to najlepiej żeby była. Ale zbyt duża ilość może stronę firmową przerodzić w choinkę :). Moim zdaniem zasada jest bardzo prosta, grafika nie może odwrócić uwagi internauty. Treść jest najważniejsza. Należy też zwrócić uwagę na tło strony i koloru czcionki. Nie można na stronie firmowej, czy każdej innej wstawić czarne tło i szare litery, gdy Twój klient dostanie oczopląsu, na pewno do ciebie nie zadzwoni 😉

Ile strona firmowa ma mieć podstron ?

Generalnie na pierwszej stronie, zaraz po wejściu na nią, powinny znaleźć się informacje które od razu zaciekawią odwiedzającego internautę, klienta. Nie mówię o tym że tam ma być wszystko, ale można na stronie firmowej, na stronie głównej wstawić 3-4 najważniejsze informacje i dodać odnośnik do „czytaj dalej” tym własnie charakteryzuje się wordpress, który zresztą bardzo szybko się pozycjonuje. ale to już inna bajka :)

Przede wszystkim, strona firmowa powinna mieć takie zakładki jak, o nas, produkty lub usługi, kontakt. I jeśli chcesz pochwalić się swoimi osiągnięciami, certyfikatami itp. to jak najbardziej na strona firmowa możesz to umieścić.

Strona firmowa i jak się po niej poruszać ?

Przed wszystkim prosto i intuicyjnie. Jest wiele czynników które odpowiadają za skuteczne strony firmowe. Naprawdę nie ma nic gorszego jeśli klient nie może znaleźć tego co szuka na teraz. Gdy wchodzi on z wyszukiwarki to powinien otrzymać to co szuka. Np. jeśli prowadzisz salon fryzjerki, to koniecznie zrób zakładkę cennik w widocznym miejscu, a gdy już obejrzy cennik, niech zobaczy galerię, a po galerii kontakt. I to najlepiej gdy w zakładce kontakt będzie formularz, żby nie musiał wchodzić na pocztę i z poczty pisać do Ciebie e-maila.

To tylko w skrócie napisałem jak powinna wyglądać strona firmowa. Bo gdy codziennie skaczę sobie po stronach to z niektórymi naprawdę jest źle. Nie wiem kto robi takie strony, ale drogi przedsiębiorco, gdy podejmiesz decyzję kto ma wykonać Tobie strona firmowa to dobrze się rozejrzyj.