Dlaczego warto walczyć o ruch z wyszukiwarki google? – pytanie od czytelnika.

Dlaczego warto walczyć o ruch z wyszukiwarki google? – takie pytanie zadał mi jeden kursant na szkoleniu blogrpro. Odpowiadam 🙂 Ruch na swoją stronę można ściągnąć na wiele sposobów, ale to wyszukiwarki budzą największe zainteresowanie i od tego zaczyna większość osób szukać informacji, produktów, usług etc..

Nie dzieje się tak oczywiście bez powodu, przecież to największe źródło informacji w dzisiejszych czasach, zresztą gdyby ruch z wyszukiwarek nie był tak cenny, to pozycjonowanie nie cieszyłoby się tak dużą popularnością, lepiej by było kupic reklamę na facebook’u czy serwisach www np. adTaily prawda?

Większość osób w wyszukiwarkach szuka potrzebnych informacji, usług, produktów. Jest to najprostszy i najszybszy sposób na ich znalezienie. Jeśli strony w wyszukiwarce nie będzie, to takie osoby na nią nie trafią. Jeśli jednak witryna internetowa będzie w sieci wysoko na popularne frazy (a to umożliwia efektywne pozycjonowanie lub w przypadku wordpressa mój kurs blogerpro :)), to przyciągnie to bardzo duży ruch na nią. Im więcej osób trafi na stronę, tym więcej można mieć z niej korzyści, prawda? Większy ruch, to więcej potencjalnych klientów, a za tym idzie więcej zarobionych pieniędzy, czyli to co tygryski lubią najbardziej 🙂

Bardzo ważne jest i to, że ruch pochodzący z wyszukiwarek będzie w większości wartościowy, a przede wszystkim codziennie nowy, unikalny, czego nie osiągniemy z reklam płatnych jak Facebook etc. Jednak jest jeden warunek by osiągnąć zamierzone rezultaty, pozycjonowanie strony musi odbywać się na dobrze dobrane frazy. Osoby wpisujące określone frazy są zainteresowane tym co znajdą na wyświetlonych stronach. W przypadku stron firmowych, są to potencjalni klienci. Jeśli jest to strona tematyczna, np. blog, to osoba, która na nią trafi może zostać stałym użytkownikiem.

Jak zarabiać przez internet

22 myśli na “Dlaczego warto walczyć o ruch z wyszukiwarki google? – pytanie od czytelnika.”

  1. Dobrze wypozycjonowana strona w google generuje dochód na totalnym autopilocie.
    Jeden z blogów, który został postawiony pod konkretny program partnerski, został wypozycjonowany na kilka fraz kluczowych i generuje mi każdego miesiąca od 600 do 1200 zł prowizji z programu partnerskiego chociaż już nic przy nim nie robię.

    Blog wisi sobie w sieci, generuje ruch z google i zarabia bez mojego udziału:-)

  2. Witam,
    raczej podstawowy wpis, ale zawsze komuś coś rozjaśni.
    Trochę spłyciłeś sprawę płatnych form promocji. Wejścia z Google mogą – ale nie muszą – być wartościowsze od wejść z kliknięcia w banner, link PP, Facebook Ads czy reklamę AdWords. Nie warto aż tak upraszczać.
    Poza tym, potrzebna jest dywersyfikacja źródeł ruchu, bo Google – ze względu na częste zmiany algorytmu – staje się coraz mniej przewidywalne i nawet dobrej stronie („naturalnie” linkowanej) może spłatać figla.
    Paweł

    1. Paweł, każdy ma swoje doświadczenia i racje. To że potrzeba jest dywersyfikacja źródeł ruchu, to tak samo jak stwierdzenie, że to raczej podstawowy wpis 😉 Moje doświadczenia są takie i działają, a wydaje mi sie że figla to google może spłatać, ale nie przy moich metodach 🙂 W co oczywiście nie musisz wierzyć 😉 Dzięki za komentarz.

  3. Pozwolę sobie dopowiedzieć: „Dlaczego warto walczyć o ruch z wyszukiwarki google?” – Bo jest darmowy!

    Owszem można wydawać pieniądze na ludzi, którzy zajmą się pozycjonowaniem naszego bloga…

    Ale można też stosować podstawowe zasady SEO podczas pisania (i wstępnej konfiguracji) – wtedy blog się wręcz sam wypozycjonuje – i my o nim ‚zapomnimy’ a on wciąż będzie zarabiał.

  4. Na blogach Przemka zawsze znajduję cenną i praktyczną wiedzę.
    Wszystko jest omawiane w sposób przejrzysty i zrozumiały.
    Polecam te kopalnie wiedzy każdemu kto myśli poważnie o
    zarabianiu w internecie.

  5. Tak jak ktoś napisał wcześniej, warto walczyć o ten ruch bo jest darmowy 😉 Jeden dobrze zoptymalizowany artykuł pod wyszukiwarki może dać setki wejść.

  6. Jak już wspomnieliście jest to ruch darmowy, dwa długotrwały. Dodałbym jeszcze, że ludzie jak mają jakiś problem wpisują go w google. Nie męczą się i nie szukają na forach, które znają tylko wpisują swój problem w wyszukiwarkę. Dlaczego? Bo tak jest najłatwiej, kilka sekund i masz odpowiedź. Jeśli konkretnie odpowiemy na pytanie użytkownika możemy być niemal pewni, że zyskaliśmy nowego odbiorcę treści.

  7. Podczas budowania bloga, dużą uwagę poświęcam właśnie na ruch z wyszukiwarek. Z drugiej strony widzę też, że dobrze napisany artykuł i bez wyszukiwarki sobie radzi, jednak ruch z dobrego artykułu jest dość ulotny, dlatego warto zastosować się do tego co napisałeś, i korzystać ze wszystkich dobrodziejstw.

  8. Tak oczywiste pytanie, jednak dalej wielu żyje dalej w nieświadomości płacąc agencją ogromne kwoty za usługę marketing szeptany. Patrząc w przyszłość stwierdzam, że jedyne co się będzie liczyć to naprawdę, świetny, unikalny, autorski content + pozycjonowanie white hat seo. W moim przypadku ruch z wyszukiwarki google’a to około 90% 😉

  9. Ruch z wyszukiwarek jest bardzo ważny. Jeśli napiszemy o czymś czego szuka wielu internautów i napiszemy to we właściwy sposób to mamy niemalże gwarancję coraz większego ruchu. Dlatego warto pisać o tym na co jest duże zapotrzebowanie i mała konkurencja.

    Pozdrawiam,
    Jacek Pastuszko

  10. Warto przed dodaniem wpisu skorzystać z narzędzia propozycji słów kluczowych, aby przewidzieć jaki traffic może ono wygenerować dla naszej strony. Odpowiednia optymalizacja wpisu + delikatne i regularne linkowanie podstron serwisu w dłuższej perspektywie powinno przynieść długotrwałe rezultaty.

  11. Mogą być dwie metody ściągania ruchu z gogole na bloga. Jedna to optymalizacja treści na wiele słów kluczowych z danej dziedziny, a druga to skupienie się na 1 frazie najlepiej niszowej.

    Pierwsza metoda sprowadzi wiele pojedynczych wejść na różne frazy, a druga więcej wejść, ale głównie na tą jedną frazę.

  12. Samo sprowadzenie ruchu tak naprawdę nie jest, aż takie trudne jak mogłoby się wydawać. Utrzymać ten ruch i przedstawić swoją ofertę w ciekawy i interesujący sposób, aby użytkownik powrócił to jest nie lada wyczyn. Wiadomo ciekawa treści się podobno obroni, ale czy zawsze ta reguła się sprawdza? Z obserwacji wydaje mi się, że nie zawsze.

  13. Prowdzę na stronie firmowej blog i czasami zastanawiam się czy ten blog cos mi daje. Mam wrażenie, że wchodza na niego osoby chcące się właśnie czegos dowiedzieć, ale niekoniecznie przekłada się to na klientów:(

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *