Blog firmowy, to jedna z taktyk marketingu internetowego, który sprawia że klienci, inaczej patrzą na Ciebie. Nie tak dawno temu, ok połowy stycznia 2011 zgłosił się do mnie klient, firma ogrodnicza w poznaniu który chciał zrobić stronę internetową swojej firmy, a dokładnie wizytówkę. Po dłuższych rozmowach przekonałem jego, że lepiej jest założyć bloga, bo blog firmowy to wyróżnienie się. Co oczywiście nie było takie łatwe, ale moja nauka i prowadzenie biznesu w marketingu sieciowym chyba nie poszła na marne. Wysłuchałem, podpowiedziałem i co się okazało, zdecydował się na moją propozycję i zrobienie bloga firmowya.

Zainstalowałem blog firmowy dla niego dokładnie 28 stycznia, i jego starą obrzydliwą stronę usunąłem.

Dzień później właściciel strony dodał dwa pierwsze wpisy na bloga, oczywiście z moją pomocą, ponieważ teksy seo, są ważne przy pozycjonowaniu bloga, a szczerze to chyba najważniejsze :)

Do tego klient zlecił mi pozycjonowanie strony, generalnie nie pytał mnie co, jak i za ile, powiedział że ma być wysoko bo w tej chwili nie ma go nawet na pierwszych 10 stronach w google. Więc zabrałem się za to, i co kilka dni dodawałem stronę do ciekawych katalogów.

Dokładnie 2 tygodnie później, blog firmowy wskoczył na 3 stronę w google.

I to pod najważniejszą frazę „pielęgnacja ogrodów poznań”, a pod inne które też są ważne nawet na drugą stronę. Teraz po 3 tygodniach strona jest na 2 stronie w googlach ( choć czasami spada na 3 ) ale to nie ważne.

Najważniejsze jest to, że firma ogrodypro.pl zbiera w końcu zlecenia na usługi za pomocą internetu. Właściciel strony wydzwania codziennie z uśmiechem na twarzy i podziękowaniami, ponieważ on z kolei codziennie odbiera telefony „z internetu”, a nigdy takich nie miał.

Ale mało tego, kategorią podjęcia decyzji klientów, żeby zadzwonić własnie do niego, a nie do kogoś innego, jest fakt że strona nie jest zwykłą stroną wizytówką, ale stroną blogiem. Czyli coś na niej się dzieję, właściciel pisze, klienci czytają, i widzą skoro gość pisze to wie jak, a jak wie jak to zadzwonię do niego.

Jednym słowem „wyróżnia się” i prowadzi interakcję z potencjalnym klientem, gdzie blog firmowy stawia go w pozycji solidnej żyjącej firmy

Jeśli chcesz, zrobić sobie sam blog firmowy, zawsze możesz skorzystać z mojego kursu blog firmowy.

Ciekaw jestem jak potoczy się to dalej, przecież to dopiero 3 tygodnie od startu, a sezon ogrodniczy jeszcze się nie zaczął. A blog firmowy, to jest strzał w 10-tkę !